Friday, May 25, 2012

lori terbalik

ARKIB : 23/05/2012

Pemandu treler maut

Treler yang dipandu oleh Mohd. Ramli Abdullah yang terlibat dalam kemalangan di Lebuh Raya Karak awal pagi semalam. - UTUSAN/ZAINI HUSIN
KUALA LUMPUR 22 Mei - Seorang pemandu lori treler maut dalam keadaan mengerikan apabila kepalanya terputus selepas kenderaan dipandunya terbabas dan terbalik di Kilometer 31.2, Lebuh Raya Karak menghala Kuala Lumpur, malam tadi.
Dalam kejadian pukul 12.20 tengah malam itu, difahamkan mangsa, Mohd. Ramli Abdullah, 32, yang berasal dari Felda Tekam, Jerantut, Pahang dalam perjalanan dari Kertih, Terengganu menuju ke Pelabuhan Klang, Selangor.
Lori treler itu dipercayai hilang kawalan setelah mengalami masalah brek menyebabkan ia terbabas dan merempuh pembahagi jalan sebelum terbalik di bahu kiri lebuh raya.
Sepasukan anggota bomba dan penyelamat mengambil masa kira-kira 20 minit untuk mengeluarkan mayat mangsa yang tersepit.
Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah berkata, siasatan awal mendapati, lori treler membawa bijih plastik itu sedang menuruni bukit dan terdapat kesan brek sepanjang 30 meter bermula dari lorong tengah lebuh raya itu ke arah lorong kiri.
"Kenderaan itu kemudian merempuh penghadang jalan sebelum terbalik di kiri lebuh raya," katanya di sini hari ini.
Mayat Mohd. Ramli dihantar ke Hospital Kuala Lumpur untuk dibedah siasat.

No comments:

Post a Comment