Monday, May 28, 2012

bagi tumpang samun pulak

Tidak kenang budi
ROSDALILAH ZAHARI
28 Mei 2012
Tidak kenang budi
Thiyagarajan menunjukkan laporan polis yang dibuat dan keadaan pintu bilik yang
dipercayai diumpil pasangan itu.
IPOH - Seorang pengusaha alat ganti kenderaan berputih mata apabila koleksi barang kemasnya termasuk wang tunai bernilai hampir RM8,000 dilarikan sepasang suami isteri yang menumpang di rumah sewanya di Taman Pasir Puteh, kelmarin.

Difahamkan, pasangan suami isteri yang berusia lingkungan 20 tahun itu mula menyewa di rumah mangsa pada 20 Mei lalu dan mangsa tidak mempunyai masalah dengan pasangan tersebut malah dilayan sebagai saudara sendiri.

Malangnya, pasangan suami isteri itu telah ‘mengambil kesempatan’ di atas niat baik mangsa dengan memecah masuk bilik serta melarikan barang kemas ketika mangsa bekerja.

M Thiyagarajan, 45, berkata, dalam kejadian kira-kira jam 6.40 petang itu, dia baru pulang dari tempat kerja dan menyedari pintu pagar rumah sewanya terbuka luas namun, pintu utama dikunci.

“Saya berasa tidak sedap hati lalu masuk ke dalam rumah dan terus ke tingkat atas menuju ke bilik tidur utama.

“Alangkah terkejutnya saya apabila melihat pintu bilik diumpil dan barangan bersepah selain laci serta almari dibiarkan dalam keadaan terbuka,” katanya.

Berikutan itu, Thiyagarajan membuat satu laporan di Balai Polis Pasir Puteh pada malam kejadian.

Menceritakan semula detik perkenalannya dengan pasangan suami isteri itu, dia simpati dengan nasib mereka lalu menumpangkan sebuah bilik di tingkat bawah.

“Kerana kasihan melihat keadaan pasangan itu, saya membuat keputusan untuk tidak mengambil sebarang deposit daripada mereka malah turut membeli seunit kipas bernilai RM150 supaya mereka selesa menginap di bilik berkenaan.

“Namun kebaikan yang dicurahkan dibalas sebegini,” katanya.

No comments:

Post a Comment