Saturday, May 5, 2012

jangan berleter nanti kena tikam

ARKIB : 04/05/2012

Tidak tahan dengar leteran, suami tikam isteri hingga mati

KOTA KINABALU 3 Mei - Tidak tahan dengan leteran isteri, seorang suami bertindak luar batasan dengan menikam isterinya sehingga mati di Kinabatangan semalam.
Panik dengan tindakan luar kawalan itu, suami berusia 39 tahun kemudian cuba membunuh diri dengan menggunakan pisau yang digunakan untuk menikam isterinya namun sempat diselamatkan.
Ketua Polis Daerah Kinabatangan, Deputi Supritendan Martin Lugu berkata, suspek dikatakan tidak tahan dengan leteran isterinya yang berusia 41 tahun kerana asyik membebel sikapnya yang tidak membantu menguruskan kerja rumah selain malas berkerja.
"Tertekan dengan tindakan isterinya itu, suspek bertindak mengambil sebilah pisau di dapur dan menikam isterinya sehingga menyebabkan mangsa meninggal dunia berhampiran pintu hadapan rumah.
"Suspek kemudian cuba membunuh diri dengan menggunakan senjata yang sama namun, dia sempat diselamatkan oleh orang ramai," katanya di sini hari ini.
Martin berkata, kejadian berdarah tersebut disedari oleh seorang pengawal keselamatan yang lalu di kawasan perumahan tersebut yang terletak di dalam kawasan ladang.
Menurutnya, saksi tersebut mendapati kedua-dua mangsa berada di hadapan pintu rumah mereka dan badan penuh berlumuran darah.
"Dibantu oleh beberapa pekerja ladang yang lain, suspek yang masih bernyawa dikejarkan ke Hospital Lahad Datu dan dilaporkan berada dalam keadaan stabil. Kes ini disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh," katanya.

No comments:

Post a Comment