Wednesday, September 1, 2010

Jangan Percaya Lelaki

Gadis dirogol 8 lelaki

KUALA LUMPUR 31 Ogos - Akibat terlalu mudah mempercayai individu baru dikenali, seorang remaja berusia 17 tahun menjadi mangsa rogol bergilir-gilir lapan lelaki di sebuah rumah di Jalan Melor 2A, Desa Melor di Serendah, dekat sini, Jumaat lalu.

Mangsa yang sudah tidak bersekolah pada mulanya berkenalan dengan dua daripada suspek dan bersetuju mengikut mereka minum di sebuah kedai makan.

Semasa minum, suspek dipercayai telah memasukkan sesuatu ke dalam minuman mangsa menyebabkan gadis itu tidak sedarkan diri.

Mangsa kemudian dibawa ke sebuah rumah terletak di tingkat atas lot kedai di Jalan Melor 2A dan dirogol bergilir-gilir oleh dua suspek bersama empat lagi rakan serumah yang lain.

Ketua Polis Daerah Hulu Selangor, Supritendan Norel Azmi Yahya Affandi berkata, apabila mangsa tidak pulang ke rumah selama sehari, bapanya telah membuat laporan di Balai Polis Serendah.

Beliau berkata, hasil maklumat orang ramai, seorang rakan kepada bapa mangsa berjaya menemui dan menyelamatkan gadis terbabit di rumah tersebut.

"Mangsa yang diikat tangannya berjaya diselamatkan oleh rakan bapanya pada Sabtu lalu.

"Dengan bantuan orang awam, kelapan-lapan suspek berusia 20 hingga 30 tahun berjaya ditangkap pada hari yang sama," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Norel Azmi berkata, kelapan-lapan suspek merupakan pekerja kilang dan berasal dari Sabah.

Beliau berkata, mangsa kemudian dibawa ke hospital untuk pemeriksaan dan doktor mengesahkan mangsa telah dirogol.

Katanya, polis juga sudah menghantar barang-barang bukti di tempat kejadian untuk ujian asid deoksiribonukleik (DNA).

"Kesemua suspek kini direman untuk siasatan lanjut di bawah Seksyen 376 dan 342 Kanun Keseksaan," katanya.

No comments:

Post a Comment