Tuesday, December 27, 2011

mau cepat muka sangkut pada pokok

Cebisan muka pada pokok

Oleh Shamsul Munir Safini
shamsulmunir@hmetro.com.my
E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel
MAUT...mayat mangsa ditutup  dengan plastik.
MAUT...mayat mangsa ditutup dengan plastik.
ARAU: Seorang remaja yatim piatu mati dalam keadaan mengerikan apabila cebisan daging mukanya ditemui melekat pada batang pokok selepas motosikal ditunggangnya merempuh pokok berkenaan dalam kemalangan ngeri di Jalan Kubang Gajah di sini, kelmarin.
Kejadian berlaku kira-kira jam 11.35 malam ketika mangsa, Shofi Amil, 18, dari Kodiang, Kedah, dikatakan menunggang laju berikutan mahu mengejar lampu isyarat hijau di persimpangan jalan Mata Ayer-Kangar di sini.
Akibatnya, motosikal mangsa hilang kawalan lalu merempuh pokok kira-kira 30 meter dari lampu isyarat menyebabkan mukanya pecah sehingga sukar dikenal pasti ahli keluarganya.

Difahamkan, mangsa yang kematian ibu bapa dan tinggal bersama kakaknya, dikatakan baru selesai mengikuti Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) di sini, awal bulan lalu.


Saksi kejadian mahu dikenali sebagai Mohamad, 25, berkata ketika kejadian dia bersama tiga lagi rakannya baru saja bergerak dari lampu hijau itu sebelum mendengar deruman kumpulan motosikal lain memintas mereka dari arah kiri.

Katanya, sebaik kumpulan berkenaan memintas mereka, motosikal ditunggang mangsa dipercayai hilang kawalan dan meluru dengan laju ke arah pembahagi jalan di bahu jalan sebelum merempuh pokok berkenaan.

No comments:

Post a Comment