Tuesday, February 1, 2011

Disondol






Waktu Solat
Laporan Cuaca

Berita Utama
Dalam Negeri
Wilayah
» Kota
» Selatan
» Utara
» Timur
» Pahang
» Johor
» Sabah-Sarawak
Laporan Khas
Parlimen
Politik
Luar Negara
Sukan
Bisnes
Mahkamah
Jenayah




Agama
Keluarga
Hiburan
Rancangan TV
Feminin
Pendidikan
Sains & Teknologi
Agrobiz
Kesihatan
Rekreasi
Polis & Tentera
Sastera

Rencana
Cuit
Selak
Awang Selamat
Kolumnis
Forum

Classifieds
Utusan Airtime
Portal Pendidikan
Kosmo! Online
Mangga Online
Saji Online
MyBooks
Kareer
Utusan Karya
Laman Xtive

Liga M 2010
PRK 2010
UMNO 2010
Sharlinie
Salam Perantauan
SELATAN

Wanita maut tercampak dari kereta


Beginilah keadaan kereta yang dinaiki Siti Mastura Kadir, yang maut selepas mengalami kecederaan serius dalam satu kemalangan di Kilometer 272.9 Lebuh Raya Utara Selatan (PLUS) arah Selatan, semalam.

SEREMBAN 31 Jan. - Seorang wanita terbunuh dalam keadaan mengerikan selepas tercampak keluar dari kenderaan yang dinaikinya dalam kemalangan di Kilometer 272.9 Lebuh Raya Utara-Selatan arah Selatan di sini awal pagi tadi.

Dalam kemalangan pukul 5.15 pagi itu, mangsa, Siti Mastura Kadir, 28, maut di tempat kejadian selepas mengalami kecederaan serius di bahagian kepalanya.

Jurucakap polis berkata, kejadian berlaku ketika mangsa bersama suami dan anak perempuannya berusia 10 bulan dipercayai dalam perjalanan dari Alor Setar, Kedah menuju ke Senawang di sini.

Jelasnya, sebaik sahaja mereka tiba di tempat kejadian kereta Perodua Viva yang dinaiki mangsa tiba-tiba dilanggar sebuah kereta Honda Accord dari arah belakang.

"Ekoran pelanggaran itu menyebabkan kereta mangsa berpusing sebelum terbalik beberapa kali.

"Mangsa yang duduk di bahagian belakang tercampak keluar dari kenderaan terbabit dan meninggal dunia ditempat kejadian akibat cedera parah di kepala," katanya di sini hari ini.

Kata beliau, anak mangsa yang berusia 10 bulan dan suaminya berusia 35 tahun hanya mengalami kecederaan ringan manakala pemandu Honda Accord itu tidak mengalami sebarang kecederaan.

"Kita telah menahan pemandu Honda Accord berusia 27 tahun itu untuk disoal-siasat sebelum dibebaskan dengan jaminan polis.

"Pemandu Honda Accord itu mendakwa kenderaannya terbabas selepas dilanggar sebuah lagi kereta yang masih belum dikenal pasti sebelum melanggar kereta mangsa," ujarnya.

Dalam pada itu, Pegawai Turus Trafik Negeri, Asisten Supritendan Abd. Halil Hamzah yang mengesahkan kejadian tersebut berkata, punca sebenar kemalangan masih lagi dalam siasatan.

Menurutnya, mayat mangsa dihantar ke Hospital Tuanku Ja'afar, Seremban untuk bedah siasat sebelum dituntut keluarga untuk urusan pengebumian.

TAJUK-TAJUK BERITA LAIN:

No comments:

Post a Comment