Sunday, August 19, 2012

padah main dekat eskalator

Anak hilang 3 jari tersepit eskalator


E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel
GEORGETOWN: Kegembiraan tujuh sekeluarga menyambut kedatangan 1 Syawal dengan membeli-belah bertukar tragedi apabila anak bongsu mereka berusia 18 bulan putus tiga jari selepas terjatuh dan tersepit di celah tangga eskalator yang masih bergerak di sebuah pasar raya di Jalan Dr Lim Chwee Leong, di sini, kelmarin.
Dalam kejadian jam 9.30 malam, Al-Aqif Zulkifli putus jari tunjuk, hantu dan manis tangan kiri selepas terjatuh ketika bermain bersama abangnya berhampiran tangga eskalator yang bergerak.

Bapanya, Zulkifli Osman, 52, berkata ketika kejadian, dia bersama isteri, Norwila Mohd Idris, 46, berada di sebuah premis menjual alat elektronik dan ketika itu lima anaknya berusia antara 18 bulan hingga 15 tahun berada berhampiran kedai itu.
Katanya, ketika membeli-belah, dia terdengar bunyi bising dan jeritan orang ramai menyatakan ada kanak-kanak lelaki tersepit di tangga eskalator.

“Saya bergegas ke eskalator dan terkejut mendapati kanak-kanak yang tersepit itu adalah anak saya. Ketika itu pengawal keselamatan serta orang ramai membantu mengeluarkan jarinya yang tersepit.

“Dia menjerit kesakitan dan selepas beberapa minit, jari anak saya berjaya dikeluarkan selepas tangga eskalator dihentikan. Mereka turut mencari jari anak saya sebelum saya membawanya ke sebuah hospital swasta,” katanya ketika ditemui di hospital itu kelmarin.
Zulkifli berkata, selepas mendapatkan rawatan dan atas nasihat doktor tiga jari anaknya terpaksa dipotong.

“Jari tunjuk dan manis hancur manakala jari hantu yang terputus itu berjaya ditemui tetapi doktor menasihatkan tiga jari anak saya itu perlu dipotong. Saya reda, namun pada masa sama bersyukur kerana Al-Aqif terselamat.
“Kegembiraan untuk menyambut hari raya kali ini bertukar sedih dengan kejadian ini,” katanya.

No comments:

Post a Comment